Meer locaties op te vragen in de reisplanner


Plannen naar de bloemist op de hoek, kan dat?

In de reisplanner van 9292 zijn een groot aantal nieuwe locaties opgenomen. ‘Points of interest’ (afgekort POI) noemen we dit. Tot voor kort was het al mogelijk om te plannen naar bijvoorbeeld het museum, de universiteit en je favoriete pretpark. We hebben deze lijst flink uitgebreid, waardoor het vanaf nu ook mogelijk is om te plannen naar bijvoorbeeld je favoriete restaurant of de bloemist op de hoek. Het maakt het plannen van je reis nog gemakkelijker.

Snel plannen naar je favoriete locatie

Het is niet altijd bekend wat het adres van de locatie is waar je naar toe wilt plannen. Eerst het adres opzoeken om dit vervolgens in de planner te zetten is dan best omslachtig. Door het uitbreiden van het aantal locaties in onze planner wordt het plannen van je reis nog makkelijker. Meer dan duizend nieuwe locaties zijn toegevoegd. Denk hierbij aan bioscopen, dierenartsen, hotels, kappers, kinderdagverblijven, kledingwinkels, opticiens en restaurants. Probeer het zelf eens uit! Voer bijvoorbeeld de naam van een restaurant in en plan je reis.

Al eerder opgeslagen reisadviezen

Naast het toevoegen van een groot aantal nieuwe locaties, hebben we enkele bestaande locaties bijgewerkt. De opbouw of schrijfwijze van een aantal bestaande locaties kunnen hierdoor anders zijn geworden dan dat je gewend bent. Heb je al eerder een reisadvies opgeslagen die gepland is van of naar een locatie? Dan is het belangrijk om te checken of dit opgeslagen reisadvies nog werkt. Door de nieuwe opbouw/schrijfwijze van een aantal locaties kan het zijn dat je eenmalig het reisadvies van of naar een locatie opnieuw moet opslaan. Als je dit hebt gedaan, werkt alles weer vanouds en ben je klaar om op pad te gaan!

Geen OV-chipkaart? Koop je e-ticket in de app

Heb je jouw locatie gevonden en opgeslagen, dan kun je op reis. Ben je niet in het bezit van een OV-chipkaart of vind je het handig dat het kaartje voor je hele reis in één app zit? Koop dan je ticket via de 9292 app. Hoe je dit doet en voor welke OV-bedrijven dit kan, dat leggen we je graag uit.

Let op: de overheid roept op om zoveel mogelijk thuis te blijven en niet onnodig op pad te gaan.

Hoe koop je een e-ticket via de app?

Plan je reis zoals je gewend bent in de 9292 app. Je krijgt direct de beste reisopties in je scherm. Vergelijk en selecteer de beste reisoptie en je koopt meteen je e-ticket via de button onderaan het reisadvies in je app. Kies in het scherm voor welk gedeelte van je traject en voor hoeveel personen je een ticket nodig hebt. Betaling en reizen De betaling in de app doe je via iDEAL. Nadat je betaald hebt voor je e-ticket, verschijnt je e-ticket direct in de app en kun je de reis beginnen. Je e-ticket(s) zijn terug te vinden onder ‘Mijn e-tickets’ in het menu in de app. Het gekochte e-ticket is je vervoersbewijs, waarmee je direct kunt reizen. Met jouw 9292 e-ticket op je telefoon open je eventuele poortjes die je onderweg tegenkomt. Via de app heb je het e-ticket snel bij de hand tijdens een controle door een conducteur of bij het instappen bij de chauffeur.

Deel deze pagina