Klantcontactweek bij Cendris

Wij zijn enorm trots op onze collega's bij Cendris, het bedrijf dat namens 9292 het telefonisch reisadvies verzorgt, en dankbaar voor hun inzet voor onze opdrachtgevers en de reizigers. Dat laten we natuurlijk het hele jaar door merken, maar eens per jaar zetten we onze kanjers extra in het zonnetje: tijdens de Nationale Klantcontactweek!

De Nationale Klantcontactweek

De Nationale Klantcontactweek is een initiatief van de CCMA, de Customer Contact Management Association. Het idee is om een week lang extra aandacht te besteden aan klantcontactspecialisten. De invulling van de week is vrij en verschilt per bedrijf. Cendris koos ervoor om te zorgen dat er elke dag wel iets bijzonders te beleven was.

Zo werd de hele week echt een mooie verzameling van verrassingen, traktaties en mooie ervaringen. De collega’s werken verspreid over het hele land, en ze zorgden er dan ook voor dat elke locatie was voorzien van een fijne dosis extra aandacht.

Prijzen en een loterij

Zo konden de medewerkers hengelen naar eendjes – net als op de kermis – om daarmee mooie prijzen aan de haak te slaan. Ook was er een prijsvraag waarbij een moddervette tegoedbon voor een weekendje weg de hoofdprijs was. Collega’s hoefden alleen maar te vertellen wat hun werk nou zo gaaf maakt. Om Cendris extra in het zonnetje te zetten heeft 9292 heeft op heerlijke cupcakes getrakteerd en draadloze telefoonopladers weggegeven in de loterij. 

9292 Veiling

De 9292 Veiling is een jarenlange traditie bij 9292. We verzamelen een jaar lang de relatiegeschenken die wij binnenkrijgen en deze veilen we vervolgens onder het personeel tijdens de nieuwsjaarsborrel. Medewerkers mogen allemaal een goed doel aandragen en er wordt vervolgens gestemd om te bepalen welk goed doel de donatie in ontvangst mag nemen.

Donatie aan Stichting VoorleesExpress

Dit jaar vond de veiling plaats op 10 januari. In de ochtend werd er gestemd op de goede doelen. Stichting VoorleesExpress, aangedragen door collega Tania Rademaker, werd met een kleine meerderheid verkozen.

Anne Heinsbroek, directeur van Stichting VoorleesExpress, kwam langs bij 9292 om de cheque van € 3.113,- in ontvangst te nemen. 

Over de stichting

Stichting VoorleesExpress helpt gezinnen met kinderen die een taalachterstand hebben door langs te gaan bij de gezinnen en voor te lezen. Hiermee stimuleren de vrijwilligers taal bij kinderen en de ouders en begeleiden ze hen om boeken en taal een blijvende plek in het gezin te geven, zodat kinderen zonder taalachterstand de basisschool verlaten. 

Winterweer

Dinsdag 22 januari en woensdag 30 januari was het zover, sneeuwbuien op komst. De één haalt de slee van zolder en wij zorgen ervoor dat ons calamiteitenteam paraat staat.

Calamiteitenteam

Ons calamiteitenteam bestaat uit een medewerker van de servicedesk, een relatiemanager uit het domein vervoerders, een specialist vanuit het domein Reizigers en collega’s van de afdeling data. Door de korte lijnen die zo ontstaan, zijn we snel op de hoogte van de actuele situatie en kan iedereen bijspringen daar waar nodig. Het frisse winterweer zet ons webcareteam op scherp en zo zijn we voorbereid op elke weercode.

LUD door NS

Van NS kregen we in beide gevallen de middag ervoor te horen dat ze op de sneeuwdagen met een Landelijk Uitgedunde Dienstregeling (LUD) zouden gaan rijden. De aanpassingen in de dienstregeling van NS komen bij ons automatisch binnen en worden direct verwerkt in de planner. Via een calamiteitenbericht boven aan de website en in de apps laten we de reizigers weten wat de wijzigingen zijn en wat de actuele situatie in het land is.

Op de sneeuwdagen zelf houden we natuurlijk de situatie van al het openbaar vervoer in de gaten en staan we in contact met de OV-bedrijven. Door het nieuws te delen via onze socialmediakanalen informeren we de reiziger zo goed mogelijk. Twee sneeuwdagen zonder slee voor ons maar door de goede interne samenwerking en de samenwerking met de OV-bedrijven zijn het goede winterweerdagen om op terug te kijken.

Deel deze pagina