Strakke lijnen

Vier impulsen voor de bereikbaarheid van de Randstad

Een jaar geleden ging in Amsterdam de Noord/Zuidlijn in bedrijf. Bij een eerste tevredenheidsonderzoek onder reizigers scoorde deze OV-lijn een dikke acht. De komende periode staat de oplevering gepland van nog drie grote openbaarvervoersprojecten in de Randstad: de Amstelveenlijn, de Uithoflijn en de Hoekse Lijn. Hoe staat het daarmee? Wat brengen ze de reizigers? Een ronde langs de vier nieuwe lijnen.

Noord/Zuidlijn

“De Noord/Zuidlijn heeft zich bewezen als prettig en betrouwbaar vervoersalternatief met een hoge reizigerstevredenheid. Daar ben ik heel trots op.”

Hoekse Lijn

“De tests verlopen goed, de opleidingsprogramma’s voor bestuurders zijn gestart, die zijn enthousiast en hebben zin om op deze lijn te rijden, het is een mooie nieuwe metrobaan van 23 kilometer met prachtige vergezichten.”

Uithoflijn

“We gaan uiteindelijk 35.000 reizigers per dag vervoeren, net zo veel als er per dag door Utrecht Centraal lopen. Het gaat dus om heel veel mensen die met deze tramlijn extra lucht en ruimte bieden.”

Amstelveenlijn

“De vervoerregio Amsterdam en wij hebben elkaar nodig om een werkend systeem op te leveren. Van de Noord/Zuidlijn hebben we geleerd hoe we dat het beste kunnen organiseren”

Deel deze pagina