Terugblik op 2020

Aan het einde van het jaar kijken we graag even terug op de mijlpalen van dit jaar.

Januari 2020

Van Big Data naar slimmer OV

In januari lanceerden we het ReisInformatieDataDashboard (RIDD). Met deze interactieve tool zijn in een paar kliks diverse gegevens op te vragen, zoals de meest gezochte bestemmingen en vertrekplaatsen, en vertrektijden in de reisverzoeken ten opzichte van opvraagtijden. Elke maand worden de data ververst. Er razen veel gegevens door de 9292-systemen. Als je die verzamelt en analyseert, kan dat interessante inzichten geven over het OV. Ze helpen bijvoorbeeld om vraag en aanbod beter op elkaar af te stemmen. In de 8e editie van 9292reist lees je hier meer over.

Februari 2020

Livegang van de nieuwe 9292 app

In februari mochten we op de lanceerknop drukken. De nieuwe 9292 app staat live voor het publiek. Helemaal opnieuw opgebouwd met een nieuw design zijn we klaar voor de toekomst. Nog steeds de beste reisadviezen, maar nu ook tal van opties en nieuwe mogelijkheden.

Maart 2020

Verhuizing naar een nieuw pand

Alles op de Catharijnesingel 39 was ingepakt en klaar om overgebracht te worden naar ons nieuwe pand. Toen kwam de lockdown aan het begin van de coronacrisis. Het was nog een hele uitdaging om alles uit te pakken op de nieuwe locatie en hele nieuwe kantoorautomatisering op te tuigen. Maar het is gelukt! 9292 is nu gevestigd aan de Arthur van Schendelstraat 650 in Utrecht, in het pand van HNK.

Maart 2020

OV en het coronavirus

Zoals bij alle bedrijven in het land ligt van begin maart 2020 onze prioriteit bij de coronacrisis en de werkzaamheden die daaruit voortkomen. Om de vraag naar reisinformatie tijdens deze crisis goed te coördineren draait ons calamiteitenteam op volle toeren en ondersteunen we alle OV-bedrijven. Inmiddels zijn de gevolgen van de coronamaatregelen onderdeel van ons werk geworden. We werken nog steeds volledig thuis en sturen bij waar nodig.

De vraag naar het OV is drastisch afgenomen. In het stuk 'Impact van het coronavirus op het OV' nemen we je mee welke veranderingen in het reisgedrag zich het afgelopen jaar in Nederland hebben voorgedaan.

Mei 2020

Start pilot Moves by 9292

Hoe maak je het reizigers zo makkelijk mogelijk om van deur tot deur te reizen met een combinatie van vervoersmiddelen, van openbaar vervoer tot deelfiets, deelauto en watertaxi? REISinformatiegroep, de organisatie achter de 9292-reisplanner, doet mee aan een pilot gericht op de metropoolregio Rotterdam Den Haag om mobiliteit als een dienst aan te bieden - Mobility as a Service (MaaS). Concreet betekent dit dat je binnenkort je reis kan plannen, boeken en betalen in één app, ongeacht hoe je je verplaatst. Maak kennis met Moves.

Augustus 2020

IAB goedkeuring voor 9292

Vanaf 26 augustus heeft 9292 de goedgekeurde status ontvangen om toe te treden tot het Transparency and Consent Framework (TCF) van IAB Europe. Het IAB staat voor Interactive Advertising Bureau, de branchevereniging voor digitaal adverteren en marketing innovatie. Hiermee kunnen uitgevers als 9292 zichzelf blijven financieren via relevante online advertenties en kunnen merken hun publiek blijven bereiken. Waarbij voorop staat dat de privacy van de consument wordt beschermd.

Augustus 2020

Start pilot e-tickets

Vanaf donderdag 27 augustus startte 9292 met een pilot van de verkoop van e-tickets voor het openbaar vervoer in de 9292 app. Hiermee kunnen reizigers na het plannen van een reis in de app meteen een geldig ticket kopen voor de gehele reis.

Augustus 2020

HTM Fiets en OV-fiets in de app

Het was al mogelijk om je fiets voor het eerste of laatste gedeelte van je reis in je planning via de 9292 app mee te nemen. Nieuw in de app is dat we vanaf toen ook fietsverhuurlocaties en de actuele beschikbaarheid van huurfietsen tonen. Dit geldt voor het laatste deel van je reis. In augustus zijn we gestart met HTM Fiets en de OV-fiets. Heerlijk fietsen naar je bestemming wat het ook makkelijker maakt om 1,5 meter afstand te kunnen houden.

2 september 2020

9292 bestaat 28 jaar

#MakeYourOwnCake

Op woensdag 2 september vierden we dat 9292 28 jaar is geworden. Normaal zorgden wij er natuurlijk voor dat we samen met collega's genieten van de taart op kantoor. Dit jaar ging het even anders. Met de toegestuurde cakemix zijn veel collega's enthousiast aan de slag gegaan. Tijdens een online koffiemoment werd de mooiste creatie uitgekozen en beloond met eeuwige roem.

September 2020

Deelname aan de Hackatrain

Ook dit jaar was 9292 weer sponsor van Hackatrain. In 2020 werd deze voor de 5e keer georganiseerd dus stond er eind september een mooie jubileumeditie op de planning. Samen met deelnemers van andere bedrijven is er met de beschikbare data een creatieve oplossing bedacht voor een opdracht in het thema 'Smart Mobility'. Vanwege de aangescherpte coronamaatregelen was het snel schakelen en konden de online techworkshops, coachingsessies tot pitch-trainingen vanuit huis worden bijgewoond. Alle liveshows van Hackatrain Radio zijn online terug te luisteren. Jiri Vaneyk en Job Guldenmeester van 9292 deden mee. "Hackatrain 2020 heeft laten zien dat een snelkookpan voor ideeën ook online kan werken." aldus Job.

December 2020

Cykl in de 9292 app

Per 1 december 2020 is de samenwerking met Cykl gestart. Via Cykl maak je gebruik van een huurfiets in Wageningen. Heb je in de app bij het laatste deel van je reis aangegeven dat je wilt fietsen? Dan laten we nu ook zien of er nog een huurfiets beschikbaar is bij Cykl in Wageningen.

December 2020

Livegang e-ticketing & drukte-indicator

In de nieuwste versie van onze app startten we met de landelijke verkoop van e-tickets voor het openbaar vervoer. Hiermee koop je na het plannen van een reis in de app meteen een geldig e-ticket voor de gehele reis. Tegelijkertijd met deze update tonen wij in de app ook een drukteverwachting bij het reisadvies. Mooie toevoegingen waardoor, als je in deze tijd toch moet reizen, je eenvoudig en goed voorbereid op pad gaat.

Deel deze pagina